Wysoce zaawansowane technologiczne współczesne silniki, zmuszają nas do wykorzystania wszystkich dostępnych urządzeń ułatwiających identyfikację problemów, z którymi mamy do czynienia w układach zasilania.

Jedną z najprostszych metod diagnozy silnika jest test podciśnienia. Podciśnienie w kolektorze dolotowym ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania układu sterowania silnika. ECU wykorzystuje odczyt wartości podciśnienia do obliczenia wielu parametrów pracy silnika – w tym wielkości dawki paliwa. Nieprawidłowe podciśnienie będzie negatywnie wpływać na wydajność i sprawność silnika, co prowadzi do zwiększonej emisji spalin i przedwczesnego zużycia elementów silnika. Wykres podciśnienia może pomóc w diagnozowaniu problemów zanieczyszczenia i zużycia elementów silnika.

Dlatego zalecamy stosowanie stosowanie miernika podciśnienia (wakuometru) w celu prawidłowego zdiagnozowania usterki. Pomiaru należy dokonać przy normalnej temperaturze pracy silnika.

PODCIŚNIENIE PRAWIDŁOWE
Na biegu jałowym wakuometr powinien wskazać stabilny odczyt między 24-29 mbar. Jeśli nie pojawi się żaden ruch, wszystko jest dobrze. Kiedy przepustnica jest rytmicznie otwierana i zamykana, podciśnienie powinno spaść poniżej 6,5 mbar, a następnie odbić się do około 33 mbar przed powrotem do normalnego poziomu.


ZABLOKOWANY KATALIZATOR
Na biegu jałowym podciśnienie w normie, lecz gdy prędkość obrotowa silnika wzrosła do 2000-3000 obr / min., podciśnienie spada do zera.


NIESZCZELNY UKŁAD DOLOTOWY

Stałe niskie podciśnienie wskazuje na nieszczelność w kolektorze dolotowym lub uszkodzoną uszczelkę kolektora dolotowego.


ZANIECZYSZCZONE WTRYSKIWACZE

Kiedy wskazówka waha się bardzo powoli. Maksymalnie 4 lub 5 działek prawdopodobną przyczyną jest niewielki wydatek paliwa (Zablokowane dysze rozpylaczy wtryskiwaczy)


WYPADANIE ZAPŁONÓW

Wahanie wskazówki na znacznie węższym zakresie, maksimum 2 działki, wskazuje, na źle ustawioną szczelinę na świecy zapłonowej.

Zobacz więcej:
          • wyniki czyszczenia układu dolotowego bez demontażu
          • urządzenia do czyszczenia układu paliwowego i  dolotowego

Posiadamy w naszej ofercie technologie i preparaty: płukanie silnika Pro-Tec, czyszczenie wtryskiwaczy, płukanie wtrysków Common Rail, czyszczenie układu dolotowego, EGR i przepustnicy, płukanie automatycznej skrzyni biegów, dynamiczna wymiana oleju, czyszczenie chłodnicy z oleju, dodatki do oleju, chemia warsztatowa

Teksty i opisy produktów  zamieszczone na stronie www.motochemica.pl są autorstwa firmy MOTOCHEMICA i stanowią jej własność. Opisy są chronione prawem autorskim. Właściciel strony zastrzega sobie zakaz kopiowania i wykorzystywania całości lub części materiałów w celach komercyjnych bez jego zgody oraz bez wyraźnego podania źródła.

Zostaw Komentarz