Zaznacz stronę
sklep dla warsztatów

JETCHEM a „domowe” sposoby na diesla

Mixol do diesla? Niekoniecznie!

Wśród użytkowników pojazdów wciąż pokutuje wiele domowych metod utrzymywania układu wtryskowego diesla w należytym stanie technicznym.

Spośród wielu „mądrości ludowych”, szczególnie popularne są dwa mity. Przykładem są opowieści o dobroczynnym wpływie dolewania oleju Mixol do diesla w celu smarowania układu wtryskowego oraz o skuteczności dolewania kilku litrów benzyny do baku diesla. Celem tego ostatniego ma być w celu usunięcia wilgoci z układu paliwowego

Mixol do diesla? Lepiej użyć JETCHEMMixol do diesla. Oba mity opierają się tymczasem na fałszywym założeniu, że do skomplikowanego układu wtryskowego nowoczesnego diesla, można stosować substancje wręcz przypadkowe. Najlepiej ten problem ujął właściciel jednej z renomowanych hamowni:

„-…co do mixolu w Common Rail, raczej bym odpuścił, zmienia lepkość paliwa, a system pracuje w oparciu o ciśnienie i czasy wtrysku… Za to dodatek smarujący do paliw bezsiarkowych jej nie zmienia „

Substancja oleista w paliwie silnika wysokoprężnego common rail oznacza zakłócenie prawidłowej dawki paliwa, a co za tym idzie – całego procesu spalania, opartego przede wszystkim na precyzyjnym doborze składników.Dodatkowo – w przeciwieństwie do oleju napędowego – spalanie oleju jako paliwa niesie ze sobą konsekwencję w postaci nagaru i osadów smolistych, które długoterminowo zakłócają pracę wtryskiwaczy i niekorzystnie wpływają na prawidłowe i precyzyjne rozpylanie dawki paliwa. To z kolei wymusza na elektronice wprowadzanie korekcji wtrysków, a stąd prosta droga do…. problemów.

Domieszki benzyny do oleju napędowego w nowoczesnym silniku wysokoprężnym właściwie nie powinny wymagać dodatkowego komentarza. Benzyna jako środek czyszczący nagary po spalaniu oleju napędowego to nie jest żadne nowe odkrycie. Z przepaleniem benzyny (i oleju do frytek 😀 ) radził sobie nieśmiertelny Mercedes „beczka”. Jednak w nowoczesnym dieslu taka zabawa kończy się źle. Każdego tygodnia do warsztatów trafiają kolejne diesle z zatartym układem wtryskowym przez błędne zatankowanie benzyny. To, co 20-30 l. benzyny niszczy po jednym tankowaniu, 3-4 litry dolewane co jakiś czas załatwiają „na raty”.

Podsumowując: Preparaty JETCHEM do silników diesla spełniają najsurowsze normy dotyczące właściwości smarujących oleju napędowego. Dodatkowo, unikalne właściwości tych preparatów wydłużają okres bezawaryjnej pracy silnika. Chronią silnik poprzez oczyszczenie układu z zalegających zanieczyszczeń, usunięcie z niego wilgoci oraz zapobieganie powstawaniu nowych osadów.

Zapoznaj się ze szczegółowymi parametrami dodatku do oleju napędowego

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.