Procedury czyszczenia układu dolotowego – SPRAY

Przeprowadzana regularnie procedura przeczyszczania układu dolotowego pomaga utrzymać w czystości turbinę, kolektor dolotowy, zawory wydechowe i zawór recyrkulacji spalin

Spray czyści układ dolotowy z zanieczyszczeń i pozostałości olejowych. Skutecznie oczyszcza zawór EGR, kolektor dolotowy, gniazda zaworowe oraz komorę spalania.
• poprawia kulturę i efektywność pracy silnika
• przywraca dynamikę pojazdu
• zmniejsza zużycie paliwa i silnika
• obniża emisję spalin

ŚRODKI OSTROŻNOŚCI:

UWAGA: Operacje czyszczenia przeprowadzić z podłączonym wyciągiem spalin lub na wolnym powietrzu.
Podczas czyszczenia silników diesla zalecane obroty powinny być utrzymywane przez osobę, zajmującą stale miejsce za kierownicą. W ŻADNYM PRZYPADKU nie należy gwałtownie zwiększać obrotów powyżej 3 tys. obr/min („przegazowywać”) podczas czyszczenia i bezpośrednio po nim.
Przed każdym czyszczeniem ocenić stan techniczny układu dolotowego:
• Nieszczelna, cieknąca turbina dyskwalifikuje pojazd z czyszczenia układu dolotowego.
• Po usunięciu usterki turbiny wylać płynny olej z przewodów i intercoolera
• W przypadku zalegania w przewodach warstwy kilku cm zanieczyszczeń, usunąć wstępnie
mechanicznie zanieczyszczenia. Zadaniem preparatu nie jest usuwanie zanieczyszczeń z miejsc łatwo dostępnych, lecz przeczyszczenie niedostępnych zakamarków układu, takich jak: obszar zaworów, wnętrze turbiny, komora spalania, zawór EGR itp.

PROCEDURA CZYSZCZENIA:

1. Uruchomić silnik i doprowadzić go do temperatury roboczej.

2. Wybór miejsca aplikacji:
• Turbosprężarka – za filtrem lub bezpośrednio do wnętrza turbiny
• kolektor dolotowy – zdjąć rurę przed kolektorem
• zawór EGR – dozować bezpośrednio
• przepustnica, gniazda zaworowe, komora spalania – aplikacja bezpośrednio na przepustnice

3. Utrzymywać silnik w przedziale ok.. 1500 obrotów i bardzo delikatnie rozpocząć aplikację preparatu w krótkich seriach, obserwując zachowanie silnika.
Po aplikacji preparatu obroty mogą lekko wzrosnąć – należy wzrost skompensować pedałem gazu i odczekać z kolejną aplikacją, aż wrócą do wcześniejszej wartości. Spray do silników benzynowych powoduje lekkie „podduszanie” silnika. Unikać aplikacji bezpośrednio na przepływomierz.

4. Po zużyciu ok. ½ opakowania można odczekać ok. 2-3 minuty i wyłączyć silnik na ok. 10 minut, by pozwolić osadowi zmięknąć. Następnie uruchomić ponownie silnik

5. Utrzymywać obroty silnika w granicach 2000-2500 obr. / min przez ok  minutę, następnie utrzymać silnik przez kolejną minutę na biegu jałowym. Powtarzać te czynności w sposób sekwencyjny. W tym czasie możliwe jest silne dymienie i nieprzyjemny zapach z rury wydechowej.

6. Pozostawić pracujący silnik na na obrotach przez ok. 5 min. Po upływie pierwszej minuty należy w tym czasie podnieść obroty silnika do wartości max 3000 obrotów. Przez ostatnią minutę pracy silnik powinien bezwzględnie pracować na biegu jałowym.

7. Wyłączyć silnik, złożyć z powrotem układ dolotowy, zalecamy przeprowadzenie jazdy próbnej z obrotami silnika pow. 2000 obr./min.

8. Czyszczenie powtarzać profilaktycznie co 15 tys. km, zużywając do tego min. ½ puszki preparatu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.