refuel-331992_1280Wielu właścicieli samochodów podważa skuteczność dolewania profesjonalnych preparatów czyszczących do zbiornika paliwa. Typowym argumentem jest rzekoma konieczność stosowania ich na pełen zbiornik i – w związku z tym – wysokie rozcieńczenie preparatu w paliwie. Zwycięża wówczas argument, że: “Tylko regeneracja pompowtryskiwaczy może poprawić ich pracę.” Poniższy przykład jasno rozwiewa te obawy.

Test został przeprowadzony w sierpniu 2009 r. w firmie Car Serwis Fabryczna w Tychach na samochodzie Volkswagen Passat rocznik 2001 1,9 TDI 130 kM. Właściciel borykał się z szarpaniem i brakiem dynamiki na zimnym silniku. Towarzyszące tym objawom  utrudnione uruchamianie silnika sprawiało, że regeneracja pompowtryskiwaczy miała być kolejnym krokiem, podejmowanym przez użytkownika.

Regeneracja pompowtryskiwaczy? Spokojnie, po kolei – najpierw czyszczenie

CSF passat PRZED
Wynik pomiaru zadymienia przed czyszczeniem

Przed rozpoczęciem testu na Stacji Kontroli Pojazdów przeprowadzone zostało badanie spalin. Wyniki testu przedstawione są na wydruku (po prawej). Średni wynik to 0,67 z czterech prób.

Następnie do zbiornika paliwa, napełnionego w połowie zaaplikowano preparat czyszczący, rekomendowany do czyszczenia układu paliwowego. Użycie profesjonalnego preparatu jest sugerowane przez nas również w celu potwierdzenia, czy regeneracja wtryskiwaczy jest konieczna.

Po 10- minutowej pracy na biegu jałowym, wykonana została jazda próbna – jest to istotny element czyszczenia ze względu na to, że osady po rozmiękczeniu w rozgrzanym silniku, zostają bezzwłocznie wypłukane z całego układu paliwowego oraz z pompowtryskiwaczy.

Ponowny pomiar zadymienia wykazał jego spadek aż o 47% – z wartości 0,67 zmniejszyło się do 0,35. Dodatkowo, po ostudzeniu silnika stwierdzono brak problemów z jego rozruchem oraz usunięcie niedomagań podczas pracy na zimnym silniku.

CSF passat PO
Już samo dolanie preparatu do baku zredukowało o połowę emisję spalin już po 30 minutach

Powyższy przykład jest kolejnym potwierdzeniem tezy, że przed podjęciem bardziej radykalnych działań mechanicznych (regeneracja wtryskiwaczy lub ich wymiana), warto podjąć próbę przeczyszczenia układu wtryskowego za pomocą profesjonalnych preparatów.

PRZECZYTAJ WIĘCEJ:
Porady techniczne – czyszczenie układu paliwowego

W większości przypadków, pierwsze objawy niedomagania układu wtryskowego są bowiem spowodowane zanieczyszczeniem układu nagarem i związanym z tym niedoborem smarowania. Te z kolei przyczyniają się do powstania uszkodzeń mechanicznych oraz do przedwczesnego zużycia elementów na skutek przeciążeń.

Profesjonalna chemia czyszcząca jest w stanie usunąć te przyczyny powstawania usterek i znacząco przedłużyć czas bezawaryjnej pracy silnika.

Dlatego – w przypadku problemów z pracą układu wtryskowego –
sugerujemy odpowiednią kolejność działań właściciela pojazdu:

• diagnostyka w zaufanym serwisie
• zastosowanie preparatu czyszczącego do zbiornika lub do filtra paliwa – różne sposoby aplikacji preparatu są opisane w TYM DZIALE. W miarę możliwości należy rozważyć czyszczenia układu wtryskowego przy pomocy urządzenia czyszczącego (np. Clean Flow)
• Po ocenieniu skuteczności chemicznego czyszczenia – podjęcie decyzji o ewentualnych działaniach mechanicznych (wymiana /regeneracja pompowtryskiwaczy / wtryskiwaczy)

Dodatki do paliwa dla kierowców:

brak ocen do czyszcz. wtrysków i baku
48,90 533,22 
Wybierz opcje
brak ocen ochrona układu paliwowego
19,99  (16,25  netto)
Dodaj do koszyka
brak ocen 46,68 499,49  Wybierz opcje
brak ocen do czyszcz. wtrysków i baku
46,68 499,49 
Wybierz opcje

 

Dolanie preparatu do baku – test skuteczności

Zostaw Komentarz