Masz pytania? Zadzwoń do nas: +48 514 164 574 lub napisz na: biuro@motochemica.pl
Masz pytanie?
Wyszukiwarka

Jak wypalać filtr cząstek stałych

Jak wypalać filtr cząstek stałych - Galeria 3

Wypalanie filtra cząstek stałych stało się przymusowym "hobby" wielu kierowców

Wypalanie filtra cząstek stałych stało się przymusowym "hobby" wielu kierowców
  

Jak wypalić DPF? Regeneracja i czyszczenie filtra cząstek stałych

Jak wyczyścić DPF- czyli lepiej zapobiegać niż płacić…

Ten niepozorny element wydaje się być zmorą kierowców. Ze względu na powtarzające się komunikaty, dotyczące tego systemu, wielu kierowców uważa, że jest to układ źle zaprojektowany Najczęściej jednak przyczyna jest prozaiczna. Użytkownik pojazdu, wyposażonego w filtr DPF - nie rozumie, jak wypalać DPF i w ogóle na jakiej zasadzie on funkcjonuje. Dlatego zazwyczaj popełnia proste błędy, które zakłócają wypalanie i czyszczenie filtra DPF.

Również w codziennej eksploatacji pojazdu kierowcy „nie chcą” pamiętać o tym, że ich samochód jest „nieco” bardziej skomplikowany od Forda „T”. (Wydaje się, że osobny temat stanowią przypadki kupna diesla wyłącznie do jazdy miejskiej czy tzw. „lansu na deptaku”).

Tymczasem – pamiętając o kilku prostych zasadach – można znacząco przedłużyć żywotność DPF i spowolnić tempo jego zapełniania.

W przeciwieństwie do plotek – jest to bardzo proste.

Jak wypalać DPF na trasie?

Procedura tzw. dopalania sadzy w filtrze cząstek stałych (czyli mówiąc potocznie wypalanie filtra cząstek stałych) podczas jazdy uruchamiana jest samoczynnie, gdy spełnione zostaną następujące warunki:

  •  po pierwsze: zapełnienie filtra sadzą przekroczy określony poziom
  • układ wydechowy osiągnie odpowiednią temperaturę - to po drugie
  • po trzecie - oprócz tego odpowiednie parametry silnika zostaną dotrzymane (m.in kąt wtrysku, przepustnicy, dawka paliwa)
  • oprócz tego - pojazd porusza się z prędkością min. 20 km/h.

CZYTAJ WIĘCEJ: Jak wymusić wypalanie DPF na trasie

Wypalanie DPF - czasem filtrowi trzeba pomóc

Przede wszystkim – zasada działania filtra DPF jest niezwykle prosta. To ceramiczny wkład z węglika krzemu, którego pory są mniejsze, niż najmniejsze cząstki zanieczyszczeń stałych. Wsad ceramiczny Wypalanie DPF VW nie jest trudniejsze niż gdzie indziej - filtr DPF czyszczenie nie uruchamia się podczas jazdyposiada kanały, zwężające się w środku filtra. Tam wkładka zajmuje cały prześwit filtra, tworząc tzw. placek DPF. Wszystkie spaliny muszą przecisnąć się, pozostawiając większość cząstek stałych wewnątrz filtra. Tak zatrzymana sadza, powinna się dopalać we wnętrzu wkładu. po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.

W dużym uproszczeniu – zapłon sadzy i czyszczenie filtra cząstek stałych następuje na skutek kontaktu z rozżarzonym wsadem katalitycznym z metali kolorowych.

Efektem spalania sadzy jest popiół, który zostaje w filtrze. Stopień zapełnienia DPF kontrolują czujniki ciśnienia przed i za filtrem. Jeżeli różnica między ich wskazaniami jest za duża - wskazuje to na zapchanie filtra DPF i brak możliwości przepływu spalin. Wówczas zapala się złowieszcza kontrolka.

Objawy zapchanego DPF:

Oczywiście pierwszym objawem jest zapalanie się kontrolki DPF. Komputer pojazdu próbuje wówczas uruchomić wypalanie DPF podczas jazdy. Czasem jednak ze względu na usterki czujników, tego komunikatu może zabraknąć. Dlatego należy zwracać uwagę na takie nietypowe zachowanie silnika, jak:

  • spadek dynamiki, utrata przyśpieszenia silnika
  • "ociężała" praca silnika - np. opóźniona, "niechętna" reakcja na pedał gazu
  • pływające obroty, nagłe skoki obrotomierza
  • podnoszenie się poziomu oleju (rozrzedzanie go przez paliwo na skutek uruchamiania przez jednostkę sterującą procedury „wypalanie filtra DPF”)
  • wejście silnika w tryb awaryjny

Żadnego z tych objawów nie należy w żadnym wypadku lekceważyć, ponieważ konsekwencjami może być utrata drożności układu wydechowego czyli brak możliwości jego uruchomienia. Co więcej - w drastycznych przypadkach dojść może nawet do zatarcia silnika.

Czyszczenie filtra DPF bez demontażu umożliwia JETCHEM DPF Super SprayPopiół, powstały ze spalania sadzy – pozostaje wewnątrz filtra DPF, stopniowo zmniejszając jego objętość. Ta szacowana jest na ok. 180-250 tys. km.  przy prawidłowej eksploatacji. Wymaga to jednak przede wszystkim odpowiedniego podejścia kierowcy.

Zależność między ilością popiołu i możliwością zbierania sadzy jest bardzo prosta - im więcej popiołu, tym mniej miejsca na sadzę. I tym szybciej zapali się kontrolka DPF

CZYTAJ WIĘCEJ: Dopalanie DPF testerem

W związku z tym podstawową zasadą, jaką należy się kierować przy wyborze samochodu z DPF jest odpowiedź na pytanie: „Jakie trasy będziemy pokonywać?” To podsunie nam odpowiedź na pytanie, czy możliwe jest bezobsługowe czyszczenie filtra DPF podczas jazdy.

Co najważniejsze – filtr DPF nie znosi ciągłych krótkich, kilku – kilkunastokilometrowych tras. Filtr DPF prawdopodobnie nie zdąży się wówczas nagrzać i wypalić sadzy podczas normalnej jazdy.

Wówczas nie potrzeba wiele czasu, by sadza błyskawicznie zapełniła filtr – w konsekwencji kilkuset km przebiegu, pojawia się konieczność dopalania.

…cytując klasyka:

„Rekordzista” całkowicie zapchał filtr przy przebiegu 15 tys. km – pomogła dopiero chemiczna regeneracja zdemontowanego DPF

kierownik serwisu ASO jednej z czołowych marek

Wypalanie DPF – ale jak? Oto jest pytanie...

Odpowiedź jest prosta, jednak...część kierowców nawet nie chce wiedzieć, jak wypalić DPF na trasie. Co więcej - próby poinstruowania, jak wyczyścić DPF samodzielnie spotykają się z... odmową wiedzy. Takie osoby są przekonane, że najlepszym rozwiązaniem jest „wycięcie chwasta” czyli pozbycie się filtra cząstek stałych.

W konsekwencji wpadają w spiralę problemów. Oprócz tego, że te „usługi” są wykonywane na różnym poziomie, narażają się na ryzyko braku przeglądu. Najbardziej "godne uwagi" są jednak problemy techniczne – „padające” wtryski, turbiny itp na skutek niedozwolonych modyfikacji silnika. Prawdopodobnie mało kto będzie chciał wziąć pod uwagę aspekt ekologiczny. Z pewnością warto jednak o tym pomyśleć - zanim zaczniemy narzekać na jakość powietrza?

Czyszczenie filtra DPF w trzech kolejnych łatwych krokach:

Na podstawie bogatego doświadczenia serwisowego, opracowaliśmy prosty schemat postępowania z nadmiernie zanieczyszczonym filtrem cząstek stałych DPF / FAP.

KROK 1 - wypalanie DPF przy pomocy specjalnego dodatku JETCHEM

Jak samemu wyczyścić DPF?  Zacząć od użycia dodatku JETCHEMDo stosowania prewencyjnego oraz przy zapalaniu się kontrolki filtra należy wykorzystać dodatek do paliwa DPF inicjujący samoczynne wypalanie sadzy w DPF podczas jazdy

KIEDY STOSOWAĆ:

  • profilaktycznie - podczas standardowej eksploatacji
  • jeżeli dopalanie podczas jazdy odbywa się częściej, niż zwykle (500-1000 km)
  • wówczas, gdy duży % tras stanowi jazda miejska - wówczas nawet co 5-10 tys. km
  • jako uzupełnienie po chemicznej regeneracji zdemontowanego filtra

ZALETY:

  • Obniża temperaturę zapłonu sadzy nawet do poniżej 300°C
  • wystarczy dolać do baku podczas tankowania = łatwe rozwiązanie problemu, jak samemu wyczyścić DPF
  • możliwość wypalania się sadzy w niższej temperaturze nawet podczas jazdy w mieście = filtr nie zablokuje się niewypaloną sadzą.
  • po dodaniu do baku, następuje radykalne obniżenie emisji CO, NOx, pyłów, niespalonych węglowodorów

OGRANICZENIA:

  • ułatwia dopalanie tylko sadzy - popiół i cząstki stałe zostają w filtrze

KROK 2 - czyszczenie DPF specjalną pianą serwisową JETCHEM DPF Super Spray

Jak samemu wyczyścić DPF?  Zacząć od użycia dodatku JETCHEMGdy zapełnienie filtra DPF przekracza poziom 50%-70% lub DPF blokuje pracę silnika należy przeprowadzić szybkie czyszczenie filtra cząstek stałych pianką bez demontażu. Usuwana jest sadza i popiół.

KIEDY STOSOWAĆ:

  • profilaktycznie - np co 40-50 tys. km
  • jeżeli kontrolka DPF zaświeca się coraz szybciej, a zastosowanie KROKU 1 pomogło na krótko. Wówczas to jasny sygnał, że popiół zabiera coraz więcej miejsca na sadzę w filtrze DPF
  • jeżeli tester diagnostyczny po wypaleniu się filtra wskazuje zapełnienie filtra powyżej 50%
  • w przypadku zapchania DPF, gdy - przed demontażem i chemiczną regeneracją filtra DPF (KROK 3) - chcemy podjąć próbę jego odblokowania.
  • jeżeli demontaż DPF jest skomplikowany i kosztowny

ZALETY:

  • operacja łatwa do przeprowadzenia dla prawie każdego
  • zarówno czyszczenie filtra DPF, jak i katalizatora
  • specyfik rozwiązuje problem, jak wypalać DPF, połączony z katalizatorem. Doskonale radzi sobie z sadzą i popiołem  - usuwa najmniejsze cząstki stałe z kanalików dolotowych i doskonale czyści kanaliki wylotowe filtra DPF.
  • nie trzeba demontować filtra - wystarczy wykręcić czujniki ciśnień i tamtędy wprowadzić sondę dozującą
  • ten preparat doskonale zastępuje mechanika z kosztownym urządzeniem dozującym płyn czyszczący
  • bardzo wysoka skuteczność czyszczenia - nawet powyżej 80%.

OGRANICZENIA:

  • nie demontujemy filtra, więc pewien odsetek zanieczyszczeń pozostanie w filtrze - dotyczy to części pozostałości w kanalikach dolotowych filtra..

KROK 3 - chemiczna regeneracja DPF koncentratem JETCHEM

Jak samemu wyczyścić DPF?  Zacząć od użycia dodatku JETCHEMPrzy wysokim przebiegu jak i zapełnieniu filtra powyżej 80% zalecane jest chemiczne czyszczenie filtra DPF, do której wykorzystuje się ten wydajny koncentrat.

KIEDY STOSOWAĆ:

  • coraz częstsze próby dopalania się DPF (nawet co kilkadziesiąt km), a wcześniejsze działania nie przyniosły efektu
  • jeżeli kontrolka zastosowanie wcześniejszych procedur pomogło na krótko.
  • jeżeli tester diagnostyczny wskazuje całkowite zapełnienie filtra
  • przebieg pojazdu zbliża się do 200 tys. km lub go przekroczył
  • w przypadku zapchania DPF

ZALETY:

  • czyszczenie filtra cząstek stałych specyfikiem JETCHEM można przeprowadzać zarówno ręcznie, jak i w maszynach czyszczących
  • zarówno czyszczenie filtra DPF, jak i katalizatora (również w silnikach benzynowych)
  • najskuteczniejsza metoda, stosowana również w wielu serwisach autoryzowanych
  • brak skomplikowanych procedur
  • nie potrzeba specjalistycznych narzędzi - można ją przeprowadzić w każdym garażu.
  • umożliwia całkowite usunięcie wszystkich zanieczyszczeń z filtra DPF - zarówno z kanalików wylotowych, jak i dolotowych
  • najwyższa skuteczność regeneracji. Jedyne przeciwwskazania to fizyczne uszkodzenie wkładu filtra

OGRANICZENIA:

  • Filtr DPF czyszczenie czasem wymaga demontażu  - jak samemu wyczyścić DPF piszemy w artykuleoperacja wymaga demontażu filtra cząstek stałych
  • innych wad brak (ponieważ - gdy filtr jest mechanicznie uszkodzony / przetopiony - wówczas żadna metoda regeneracji nie będzie skuteczna).
  • Z pewnością to najskuteczniejsza metoda regeneracji filtra DPF i katalizatora.

 

Chemia dla motoryzacji JETCHEM jest przeznaczona do zastosowań profesjonalnych - w serwisach i Autoryzowanych Stacjach obsługi. Dzięki prostocie użytkowania - stosują ją masowo również właściciele pojazdów

Jak wypalać filtr cząstek stałych - Galeria 4

Wypalanie DPF według wielu kierowców jest jedynym sposobem na czyszczenie filtra DPF. Niesłusznie!

Wypalanie DPF według wielu kierowców jest jedynym sposobem na czyszczenie filtra DPF. Niesłusznie!
  

Warning: Use of undefined constant REQUEST_URI - assumed 'REQUEST_URI' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/platne/grisza76/public_html/motochemica/core/products.php on line 399
Sortuj wg:
  • DPF cleaning - dodatki do paliwa DPF są bezpieczne dla mokrych filtrów i czyszczenie FAPa jest łatwe. To Cleaner DPF diesel - środek do wypalania DPF

    DPF Super Cleaner

    Płyn do wypalania DPF podczas jazdy (ang. DPF Cleaner). 

    Obniża temperaturę zapłonu sadzy nawet o 250°C do poziomu 250-300°C, dzięki czemu może się ona wypalić w czasie zwykłej jazdy - w tzw. biernym trybie dopalania sadzy. Dzięki temu ten dodatek do paliwa DPF chronią silnik i oszczędzają paliwo.To niezwykle uniwersalny cleaner DPF - w zależności od stylu i  trybu jazdy możesz zastosować dawkę 300 ml co 10-15 tys. km na pełny bak, puszkę 150 ml lub nawet - przy jeździe wyłącznie w trybie miejskim - aplikować do baku porcję 50 ml przy każdym tankowaniu.   

    Nasz Cleaner DPF nie zawiera Ceru, więc czyszczenie FAPa jest całkowicie bezpieczne. Jetchem DPF Super Cleaner to płyn do wypalania filtra cząstek stałych w pojazdach WSZYSTKICH marek.

    Cena:36.99PLN
    Netto:30.07PLN(Vat 23%)
  • Spray DPF & Cat Super Spray - spray do DPF, który czyści zapchany filtr cząstek stałych. Czyszczenie DPF spray

    DPF & CAT Super Spray

    Serwisowa piana umożliwiająca szybkie chemiczne czyszczenie DPF i katalizatorów bez demontażu

    Środek do czyszczenia katalizatora i wszystkich typów filtrów cząstek stałych w silnikach diesla i benzynowych.

    Ponieważ katalizator w dieslu jest zazwyczaj zintegrowany z filtrem cząstek stałych – ten uniwersalny środek czyści jednocześnie wszystkie układy filtracji spalin.  Preparat został opracowany ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb serwisów autoryzowanych. 

    Czyszczenie katalizatorów i filtrów DPF należy przeprowadzać przy całkowicie ostudzonym silniku.
    Cena:64.94PLN
    Netto:52.80PLN(Vat 23%)
  • JETCHEM DPF FLushing Fluid - płyn do czyszczenia DPF. Do płukania DPF ręcznie oraz do maszyn czyszczących

    DPF Flushing Fluid

    Płyn do czyszczenia DPF - całkowita regeneracja katalizatorów 

    Sliny koncentrat. Regeneracja DPF jest skuteczna i całkowicie bezpieczna. Preparat uniwersalny - regeneneracja katalizatora jest skuteczna również przy silniku benzynowym.

    Specyfik rozluźnia osady węglowe wewnątrz filtra, umożliwiając ich wypłukanie bez uszkodzenia filtra. Regeneracja DPF sprowadza się później do dokładnego wypłukania osadów. JETCHEM DPF Flushing Fluid jest silnym koncentratem - 1 l. wystarcza na 2-5 l. koncentratu. Przy czyszczeniu maszynowym zużycie waha się w zależności od urządzenia - do regeneracji DPF wystarczy nawet od 200 ml płynu. 

    Cena:78.99PLN
    Netto:64.22PLN(Vat 23%)
 

Komentarze

Komentarz
  • Grabowiecki2020-05-29 18:34

    Ach te kochane filtry... ile z tym zabawy wie tylko ten co to przeżył ;)

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Facebook