Zaznacz stronę

Dodatki do oleju silnikowego

Wyświetlanie wszystkich 3 wyników

Jednostki napędowe poprzedniej dekady charakteryzowały się dość luźnym spasowaniem elementów. Osad w silniku miał więc swoją bardzo ważną rolę. Instrukcja jednego z silników, powszechnie stosowanego w wielu typach pojazdów, tłustym drukiem opisywała to bardzo dosłownie.

„Przez okres dotarcia parametry silnika mogą być niższe (…) Po 15 tys. przebiegu silnik osiąga parametry fabryczne dzięki doszczelnieniu się nagarem”

Przed współczesnymi silnikami są jednak stawiane znacznie wyższe wymagania technologiczne i ekologiczne. Stąd osad w silniku jest obecnie stał się rzeczą niepożądaną.

Dostępne na rynku dodatki do oleju silnikowego mają zapobiegać jego powstawaniu. Na kondycję oleju negatywnie wpływają również problemy z filtrem DPF w silnikach diesla.

Z kolei sposób, w jaki kierowca użytkuje swój pojazd, zdecyduje o tym, jak często będzie on zmieniał olej oraz ile zniesie silnik. Ponieważ współczesne silniki są bardzo wysilone, więc długotrwałe przeciążenia powoduję nie tylko przegrzewanie silnika, ale i przyśpieszone tworzenie się osadu w silniku.

A stąd już prosta droga do zniszczenia silnika. Regularne przegrzewanie  silnika w konsekwencji prowadzi prawdopodobnie do wypalenia uszczelki pod głowicą. W związku z tym pojawia się kolejny problem –  olej w układzie chłodzenia. Oczywiście nowoczesne dodatki do oleju silnikowego tworzą warstwę, zmniejszającą tarcie i wytwarzanie się ciepła.