Wyświetlanie wszystkich 3 wyników

Sprawny układ silnikowy jest podstawą efektywnej pracy pojazdu. Wszelkie zgromadzony osady oraz zabrudzenia negatywnie wpływają na pracę silnika. W pojazdach starszej generacji często podkreślano, że pełną wydajność osiąga się dopiero po zgromadzeniu nagaru. Współczesne samochody mają zupełnie inne wymagania. Zabrudzenia nie wpływają pozytywnie na ich pracę, a wręcz przeciwnie. Mogą one doprowadzić do poważnych usterek. Właśnie dlatego należy pamiętać o tym, aby wzmacniać olej poprzez uszlachetniacze. Dzięki nim poprawiają się jego właściwości, a nawet przedłuża się żywotność. Należy pamiętać, że olej pełni w pojeździe bardzo ważną rolę. Po pierwsze jest to środek smarny, który zmniejsza tarcie. Współpracujące ze sobą elementy nie zacierają się, dzięki czemu mogą sprawnie i bezpiecznie pracować. Ich zużycie następuje wolniej. Jest to szczególnie istotne w przypadku części eksploatacyjnych, ale nie tylko. Po drugie olej silnikowy odpowiada za równomierne rozprzestrzenienie ciepła. Jest to podstawą do tego, aby zmniejszyć ryzyko przepalenia się współpracujących elementów. Przedostanie się osadu do silnika zwiększa ryzyko jego awarii. Dzięki dodatkom zanieczyszczenia są rozpuszczane, a następnie wydalane.

Istotne jest to, aby pamiętać o regularnej wymianie oleju. Tylko wtedy zagwarantujemy sobie optymalną pracę pojazdu. W dzisiejszych czasach silniki narażone są na większe obciążenia. Z tego względu o wiele łatwiej jest doprowadzić do ich przeciążenia. Stosowanie uszlachetniaczy może przedłużyć żywotność oleju, jednak nie zastąpi to ich wymiany. Preparaty do oleju silnikowego występują w wielu rozmaitych wariantach, dzięki czemu znalezienie czegoś odpowiedniego dla siebie nie jest trudne. Szczególną uwagę należy zwrócić na płukanki do silnika. Są one wykorzystywane bezpośrednio przed wymianą oleju na nowy. Innowacyjna formuła zapewnia skuteczną eliminację nagromadzonych osadów. Dodatkowym plusem jest fakt, że zgromadzone w zbiorniku pozostałości nie zmieszają się z świeżo wlanym olejem. Składniki zawarte w składzie wiążą i neutralizują kwasy, dzięki czemu mogą one być odprowadzone. Podobnie jest z wodą, która często pojawia się w rozgrzanym oleju. Dzięki eliminacji wilgoci zmniejsza się ryzyko pojawienia się korozji. Nowoczesne preparaty do oleju silnikowego to sprawdzony sposób na to, aby pozbyć się smoły, czy też sadzy. Pierścienie oczyszczane są z nagaru, dzięki czemu przywracany jest pierwotny poziom kompresji.

Wysokiej klasy preparaty do oleju silnikowego wykazują właściwości dyspersyjne. Oznacza to, że tworzą one powłokę ochronną, która zabezpiecza przed ponownym nagromadzeniem się zanieczyszczeń. Wszystkie osady zostaną usunięte podczas wymiany oleju. Dodatkowym atutem jest zdolność do zwiększenia elastyczności uszczelnień. W ten sposób można pozbyć się wszelkich wycieków oleju. Połączenia zyskują na elastyczności, dzięki czemu trudniej jest je uszkodzić. Przystosowują się do aktualnych warunków pracy. Kolejnym plusem jest fakt, że preparaty do oleju silnikowego zmniejszają jego opory. Dzięki temu poprawia się wydajność pracy, a co za tym idzie staje się ona o wiele bardziej ekonomiczna. Silnik będzie pracować niezawodnie nawet w przypadku skrajnie wysokich temperatur oraz wysokiego obciążenia. Nie można również zapomnieć, że preparaty do oleju silnikowego pozostawiają film smarny. Posiadają one silne modyfikatory tarcia, dzięki czemu elementy znajdujące się w układzie mogą pracować nawet w najcięższych warunkach eksploatacyjnych.

Jednostki napędowe poprzedniej dekady charakteryzowały się dość luźnym spasowaniem elementów. Osad w silniku miał więc swoją bardzo ważną rolę. Instrukcja jednego z silników, powszechnie stosowanego w wielu typach pojazdów, tłustym drukiem opisywała to bardzo dosłownie.
„Przez okres dotarcia parametry silnika mogą być niższe (…) Po 15 tys. przebiegu silnik osiąga parametry fabryczne dzięki doszczelnieniu się nagarem”
Przed współczesnymi silnikami są jednak stawiane znacznie wyższe wymagania technologiczne i ekologiczne. Stąd osad w silniku jest obecnie stał się rzeczą niepożądaną.

Dostępne na rynku dodatki do oleju silnikowego mają zapobiegać jego powstawaniu. Na kondycję oleju negatywnie wpływają również problemy z filtrem DPF w silnikach diesla.

Z kolei sposób, w jaki kierowca użytkuje swój pojazd, zdecyduje o tym, jak często będzie on zmieniał olej oraz ile zniesie silnik. Ponieważ współczesne silniki są bardzo wysilone, więc długotrwałe przeciążenia powoduję nie tylko przegrzewanie silnika, ale i przyśpieszone tworzenie się osadu w silniku.

A stąd już prosta droga do zniszczenia silnika. Regularne przegrzewanie  silnika w konsekwencji prowadzi prawdopodobnie do wypalenia uszczelki pod głowicą. W związku z tym pojawia się kolejny problem –  olej w układzie chłodzenia. Oczywiście nowoczesne dodatki do oleju silnikowego tworzą warstwę, zmniejszającą tarcie i wytwarzanie się ciepła.