Zaznacz stronę

Preparaty do układu dolotowego i EGR

Wyświetlanie wszystkich 2 wyników

Układ dolotowy to układ oddechowy silnika. Nie może poprawnie funkcjonować bez części elementów i nie może również skutecznie działać, jeśli jest zanieczyszczony. Jednak – nawet dla mechanika –  czyszczenie kluczowych elementów  to zazwyczaj czynność niewdzięczna i wymagająca demontażu. A dotychczas dostępne środki do czyszczenia EGR nie zapewniały skuteczności

Jak wyczyścić EGR bez rozbierania? Profesjonalny preparat do czyszczenia przepustnicy JETCHEM czyści zawór EGR w bardzo prosty sposób.

Najważniejsze jest, by środek do czyszczenia EGR stosowany był regularnie, ponieważ główną przyczyną usterek mechanicznych tych elementów jest przeciążenie. Jak to jest możliwe? Ponieważ duże zanieczyszczenie utrudnia poruszanie elementów sterujących zaworem EGR jest utrudniony. Z tej przyczyny ulegają one szybszemu zużyciu.

Jeżeli środek do czyszczenia EGR jest regularnie czyszczony, ten układ będzie miał dużą szansę na długą pracę on bez większych problemów.

To dokładnie tak samo, jak przy serwisowaniu układu wtryskowego Common Rail – kto czyści, ten jedzie 🙂

Wyjaśnimy na początek bardzo ważną kwestię: nasze preparaty nie zawierają mechanika w płynie, który naprawi usterkę mechaniczną. Jeżeli zawor EGR w Twoim samochodzie uległ już uszkodzeniu – wymiana tego elementu Cię nie ominie.

Co najważniejsze – zwróć jednak uwagę na dobre przeprowadzenie diagnozy! Często przyczyną problemów w dolocie Twojego silnika może być awaria przepływomierza czy pęknięty przewód podciśnieniowy. W konsekwencji może się okazać, że wydasz sporo pieniędzy na niepotrzebną wymianę sprawnego elementu. Tą kwestię omówimy w osobnym artykule („Jak zdiagnozować EGR i jaki wybrać środek do czyszczenia EGR”), który umieścimy w dziale „Porady Techniczne”.

Preparat do czyszczenia przepustnicy JETCHEM jest bardzo skutecznym ale zwróć uwagę by podawać go krótkimi partiami.

Do każdego preparatu do czyszczenia przepustnicy załączamy dodatkową instrukcję. Jasno opisujemy w niej, jak powinieneś przeprowadzać czyszczenie turbo, czy jak wyczyścić EGR bez rozbierania połowy silnika 🙂