Wyświetlanie wszystkich 2 wyników

Układ wtryskowy w dużej mierze warunkuje pracę silnika. To również od niego zależy jego wydajność, a także koszty użytkowania pojazdu, czy też maszyny. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby utrzymać go w dobrym stanie. Wiele przedsiębiorstw nie przywiązuje wagi do stanu elementów wchodzących w skład układu wtryskowego. Bardzo często napraw następuje dopiero w momencie, gdy wtrysk paliwa jest niemożliwy. Należy jednak wziąć pod uwagę, że taki stan generuje o wiele większą ilość zagrożeń. Po pierwsze dopuszczenie do usterki zwiększa szansę na to, że awarii ulegnie nie tylko układ wtryskowy, ale również komponenty bezpośrednio z nim współpracujące. Po drugie wymiana zużytych części jest problematyczna. Prace serwisowe zwykle trwają dość długo, przez co przedsiębiorstwo nie może normalnie funkcjonować. Zastoje są przyczyną wysokich strat. Oczywiście nie można zapomnieć o tym, że wymiana układu wtryskowego jest droga. Im nowocześniejsza maszyna, tym kosztowniejsza jest awaria. Istotne jest to, aby dbać o dobry stan techniczny układu wtryskowego. Wbrew pozorom nie jest to trudne. Najważniejsze jest to, aby zaopatrzyć się w wysokiej klasy sprzęt, dzięki któremu konserwacja stanie się o wiele łatwiejsza. Mowa tutaj o urządzeniach służących do płukania układu wtryskowego. Swoje działanie opierają one o innowacyjne technologie. Występują w wielu wariantach, co ułatwia znalezienie czegoś odpowiedniego dla siebie. Należy również podkreślić, że ich zakup nie jest dużym wydatkiem.

Płukanie układu wtryskowego pozwala wyeliminować wszelkie osady oraz zanieczyszczenia, które gromadzą się na skutek eksploatacji. Jest to proces, który powinien być wykonywany systematycznie. To właśnie dzięki temu wyeliminujemy ryzyko zatkania się wtrysków, czy też innych elementów odpowiadających za transport paliwa. Urządzenia do płukania układu wtryskowego mogą być stosowane zarówno w warsztatach samochodowych, jak i przedsiębiorstwach przemysłowych. Są one na tyle uniwersalne, że bez trudu przystosujemy ich do pracy. Najważniejsze jest to, aby podczas zakupu zwrócić uwagę na parametry. Płukanie układu wtryskowego oraz dolotowego za pomocą zaawansowanych technologicznie urządzeń może odbywać się bez demontażu silnika. Podczas czyszczenia nie będzie on zagrożony. Jest to sporym ułatwieniem. Dzięki temu możemy zaoszczędzić sporą ilość czasu. Ponadto demontaż silnika jest problematyczny. To samo dotyczy jego ponownego montażu.
Współczesne urządzenia do płukania układu wtryskowego często wybierane są przez przedsiębiorstwa świadczące usługi konserwacyjne samochodów. Nie jest to duża inwestycja, a pozwala ona znacząco rozszerzyć zakres oferowanych usług.

Płukanie układu wtryskowego możliwe jest zarówno w przypadku silników Diesla, jak i benzynowych. Nie ma również znaczenia, czy jest to silnik wolnossący, czy z turbodoładowaniem. Zwiększa to uniwersalność urządzenia, gdyż może być ono stosowane do większej ilości prac. Oczywiście do zestawów dołączane są rozmaite końcówki, które można dopasować do czyszczącego układu wtryskowego. Zazwyczaj w komplecie znajduje się szereg różnorodnych adapterów. Oczywiście istnieje możliwość rozbudowania zestawu o elementy dodatkowe. Wiele zależy od danego producenta. Urządzenia czyszczące układ wtryskowy powinny być stosowane, gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Za ich pomocą możemy usunąć zanieczyszczenia z wtrysków, zaworów, czy też komory spalania. Warto wspomnieć, że urządzenia sprawdzają się nie tylko w przypadku układu wtryskowego, ale również dolotowego.

 

Układ dolotowy to układ oddechowy silnika. Nie może poprawnie funkcjonować bez części elementów i nie może również skutecznie działać, jeśli jest zanieczyszczony. Jednak – nawet dla mechanika –  czyszczenie kluczowych elementów  to zazwyczaj czynność niewdzięczna i wymagająca demontażu. A dotychczas dostępne środki do czyszczenia EGR nie zapewniały skuteczności

Jak wyczyścić EGR bez rozbierania? Profesjonalny preparat do czyszczenia przepustnicy JETCHEM czyści zawór EGR w bardzo prosty sposób.

Najważniejsze jest, by środek do czyszczenia EGR stosowany był regularnie, ponieważ główną przyczyną usterek mechanicznych tych elementów jest przeciążenie. Jak to jest możliwe? Ponieważ duże zanieczyszczenie utrudnia poruszanie elementów sterujących zaworem EGR jest utrudniony. Z tej przyczyny ulegają one szybszemu zużyciu.

Jeżeli środek do czyszczenia EGR jest regularnie czyszczony, ten układ będzie miał dużą szansę na długą pracę on bez większych problemów.

To dokładnie tak samo, jak przy serwisowaniu układu wtryskowego Common Rail – kto czyści, ten jedzie 🙂

Wyjaśnimy na początek bardzo ważną kwestię: nasze preparaty nie zawierają mechanika w płynie, który naprawi usterkę mechaniczną. Jeżeli zawor EGR w Twoim samochodzie uległ już uszkodzeniu – wymiana tego elementu Cię nie ominie.

Co najważniejsze – zwróć jednak uwagę na dobre przeprowadzenie diagnozy! Często przyczyną problemów w dolocie Twojego silnika może być awaria przepływomierza czy pęknięty przewód podciśnieniowy. W konsekwencji może się okazać, że wydasz sporo pieniędzy na niepotrzebną wymianę sprawnego elementu. Tą kwestię omówimy w osobnym artykule („Jak zdiagnozować EGR i jaki wybrać środek do czyszczenia EGR”), który umieścimy w dziale „Porady Techniczne”.

Preparat do czyszczenia przepustnicy JETCHEM jest bardzo skutecznym ale zwróć uwagę by podawać go krótkimi partiami.

Do każdego preparatu do czyszczenia przepustnicy załączamy dodatkową instrukcję. Jasno opisujemy w niej, jak powinieneś przeprowadzać czyszczenie turbo, czy jak wyczyścić EGR bez rozbierania połowy silnika 🙂