Masz pytania? Zadzwoń do nas: +48 514 164 574 lub napisz na: biuro@motochemica.pl
Masz pytanie?
Wyszukiwarka

Płukanie układu wtryskowego i czyszczenie baku paliwa - DIESEL

Czyszczenie układu wtryskowego oraz czyszczenie zbiornika paliwa w Fordzie Focus 1,6 TDCI 90 km

Usługa została przeprowadzona przy pomocy urządzenia SUPER FLOW we wrześniu 2014 r. w Pawłowicach k. Jastrzębia Zdroju.

Czyszczenie wtryskiwaczy bez demontażu nierozcieńczonym preparatem JETCHEM wymaga rozłączenia przewodów. Czyszczenie baku usuwa z niego osady i zmętnienia.Ośmioletni „pacjent” w popularnej wersji kombi z silnikiem 1,6 TDCi o mocy 90 kM i przebiegiem 172 853 km wykazywał się nadmiernym dymieniem przy przyśpieszaniu. Kierowca pojazdu sygnalizował również utratę dynamiki na 4 i 5 biegu, co stawało się szczególnie uciążliwe np. podczas manewru wyprzedzania.

W samochodzie nie było wcześniej przeprowadzane ani czyszczenie wtryskiwaczy bez demontażu ani  płukanie zbiornika paliwa.

Wstępna diagnostyka samochodu przy pomocy testera diagnostycznego nie wykazała żadnych problemów. Wykorzystaliśmy jednak okazję do wykonania pomiaru zadymienia na Stacji Kontroli Pojazdów.

Wyniki nie pozostawiały żadnych wątpliwości:
średnia wartość zadymienia z 3 prób na poziomie k max =3,14
Dałoby to podstawę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego podczas okresowego przeglądu.

Co istotniejsze - silne zabrudzenie układu wtryskowego oznacza również zwiększone obciążenie jego elementów oraz radykalne pogorszenie ich smarowania, co w oczywisty sposób prowadzi do ich przedwczesnego zużycia i nieuchronnej awarii.

Płukanie układu wtryskowego i czyszczenie zbiornika paliwa można przeprowadzić za pomocą urządzenia lub podawać chemię JETCHEM do zbiornika i filtra paliwaZapadła więc decyzja, by przeprowadzić kompleksową usługę: czyszczenie układu wtryskowego oraz czyszczenie zbiornika paliwa Focusa.

Dlaczego płukanie zbiornika paliwa było tak istotne? Zgodnie z wcześniejszym wywiadem - właściciel pojazdu nigdy wcześniej nie używał żadnych środków chemicznych do paliwa. Należało więc założyć, że samo czyszczenie układu paliwowego może przynieść krótkotrwały efekt, a zanieczyszczenia ze zbiornika mogą szybko przedostać się do układu wtryskowego. Aby temu zapobiec, należało zadziałać na wszystkich frontach.

Do czyszczenia obu układów zostało użyte elektryczne urządzenie do czyszczenia wtryskiwaczy Super Flow Premium produkcji firmy MOTOCHEMICA (produkcja zakończona). Urządzenie posiada dwie pompy, umożliwia więc jednoczesne oczyszczenie i przefiltrowanie zawartości zbiornika paliwa oraz układu wtryskowego.

Węże zostały podpięta do listwy zasilającej (zasilanie i powrót) – w ten sposób zbiornik maszyny - do którego nalano środek do czyszczenia wtryskiwaczy - zastąpił zbiornik paliwa samochodu. Podczas procedury czyszczenia silnik pracował na nierozcieńczonym preparacie przeznaczonym do pracy z urządzeniem, a dodatkowa porcja została zaaplikowana do zbiornika. Oprócz smarowania i czyszczenia układu wtryskowego, profesjonalny preparat ma za zadanie związać i usunąć w sposób bezpieczny wilgoć z układu paliwowego.

Czyszczenie układu wtryskowego trwało 20 minut, zużyta została jedna porcja specyfiku płuczącego (ok. 300 ml). Czyszczenie zbiornika paliwa zajęło około 45 minut, ponieważ istotne było kilkukrotne przefiltrowanie jego zawartości przez specjalny filtr, zamontowany w urządzeniu. Zgodnie z opisywaną przez nas w innym artykule procedurą została również przeprowadzona jazda próbna. Następna w kolejności była ponowna wizyta na Stacji Diagnostycznej.

Czy czyszczenie wtryskiwaczy bez demontażu  i płukanie zbiornika paliwa przyniosło pożądane efekty? Chwila niepewności i.....

Średnia zadymienia z 3 pomiarów zmniejszyła się do parametrów bliskich nominalnym wykazała
k max zaledwie na poziomie 1,06.
Czyli zadymienie udało się zredukować o ponad 66%.

Dodatkowym bonusem jest zniwelowanie efektu "zamulenia " silnika na 4 i 5 biegu, co wyraźnie potwierdza informacja od właściciela Focusa.

Czy czyszczenie układu paliwowego diesel przy pomocy chemii w magiczny sposób "naprawiło" uszkodzony układ wtryskowy? Nie - elementy układu wtryskowego nie były uszkodzone, lecz ekstremalnie zanieczyszczone - co jest najczęstszą przyczyną występowania objawów takich, jak w opisywanym przypadku.

Fizyczne uszkodzenie elementów układu wtryskowego jest zazwyczaj efektem - zjawiskiem wtórnym, występującym na skutek długotrwałego przeciążenia części, zmuszonych przez zanieczyszczenia do pracy pod zwiększonym obciążeniem.

Dlatego regularne czyszczenie układu paliwowego potrafi zapobiec tego typu awariom. 

Jak taką operację przeprowadzić we własnym zakresie? Urządzenie czyszczące zazwyczaj nie jest potrzebne, a już samo czyszczenie baku paliwa - jeśli użyjesz profesjonalny preparat do czyszczenia wtryskiwaczy - przyniesie doskonałe efekty. Regularne powtarzanie operacji przy okazji przeglądu okresowego - jest wówczas znacznie tańsze - doskonale sprawdzi się do tego mniejszy uszlachetniacz do diesla. Chemia do motoryzacji JETCHEM to preparaty uniwersalne - o połączonym działaniu czyszczącym i konserwującym.

Zapraszamy do małej fotorelacji na dole artykułu, a Właścicielowi pojazdu życzymy szerokiej drogi i kolejnych wielu tysięcy bezawaryjnych kilometrów :)

Te prepraty polecamy do przeprowadzenia takiej operacji::
  • Czyszczenie układu wtryskowego: JETCHEM Common Rail  Protect & Clean - dawka 300 ml do silnika o pojemności do 2 l.
  •  Czyszczenie zbiornika paliwa: JETCHEM Diesel Fuel Add - 100 ml na zbiornik paliwa. 

 

 

Płukanie układu wtryskowego i czyszczenie baku paliwa - DIESEL - Galeria 4

Zadymienie na poziomie k=3,14 wymagało reakcji - czyszczenie baku paliwa i płukanie układu wtryskowego przywróci prawidłowe spalanie i zmniejszy emisję spalin

Zadymienie na poziomie k=3,14 wymagało reakcji - czyszczenie baku paliwa i płukanie układu wtryskowego przywróci prawidłowe spalanie i zmniejszy emisję spalin

Płukanie układu wtryskowego i płukanie zbiornika paliwa prawie trzykrotnie obniżyło emisję spalin! Wynik zadymienia k=1,06 oraz dynamiczne auto.

Płukanie układu wtryskowego i płukanie zbiornika paliwa prawie trzykrotnie obniżyło emisję spalin! Wynik zadymienia k=1,06 oraz dynamiczne auto.
 
 

Komentarze

Komentarz
  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Facebook