Standardowo czyszczenie układu wtryskowego kojarzone jest ze skomplikowaną i drogą operacją mechaniczną, podczas której wyjmuje i czyści się wtryskiwacze, pompę paliwa, wymienia przewody i listwę zasilającą. Często procedury serwisowe zalecają również demontaż i płukanie zbiornika paliwa.  MOTOCHEMICA proponuje zestaw czynności przy użyciu preparatów JETCHEM, które – przy równej lub większej skuteczności – są znacznie tańsze, mniej skomplikowane i mniej pracochłonne.

Chemiczne czyszczenie silnika jest skuteczne zawsze wtedy, gdy jest zastosowane w odpowiednim momencie. Gdy stosowane jest regularnie, gwarantuje wydłużoną ochronę delikatnych elementów nowoczesnego układu wtryskowego.

Musimy jednak pamiętać, że żaden preparat nie zawiera “mechanika w płynie” i nie naprawi części, uszkodzonych mechanicznie.  Przykładem może tu być Hyundai Terracan 3.0 CRDi, który po przejechaniu 150 km na “lewym” paliwie dojechał do serwisu we Wrocławiu z zacierającymi się wtryskiwaczami.

Po usunięciu ze zbiornika i przewodów ok. 50 l. cuchnącej rozpuszczalnikiem i benzyną cieczy, napełnieniu świeżym olejem napędowym z dodatkiem wysokosmarującego preparatu do układów common rail oraz przeczyszczeniu układu wtryskowego podczas pracy silnika za pomocą urządzenia czyszczącego, udało się przywrócić właściwe parametry pracy 3 wtryskiwaczom, jeden natomiast okazał się być nieodwracalnie uszkodzony.

brak ocen do czyszcz. wtrysków i baku
48,90 533,22 
Wybierz opcje
brak ocen ochrona układu paliwowego
19,99  (16,25  netto)
Dodaj do koszyka
brak ocen 46,68 499,49  Wybierz opcje
brak ocen do czyszcz. wtrysków i baku
46,68 499,49 
Wybierz opcje

Gdyby właściciel samochodu zareagował niezwłocznie po pojawieniu się pierwszych objawów – uniknąłby kosztownej usterki.
Jednak próba kontynuowania “przejeżdżenia” problemu –  może nieodwracalnie uszkodzić pozostałe wtryskiwacze i zapewne pompę paliwa.

Preparaty JETCHEM można stosować w następujący sposób:

1. PROFILAKTYKA
Zasada jest prosta – co 15 tys. km. zalecamy dodanie do zbiornika puszki preparatu – do każdego rodzaju diesla preparat Diesel Fuel Add (do benzyny Petrol System Super Clean).

Środki mają działanie:
• czyszczące – od zbiornika aż po układ wydechowy
• smarujące – co jest szczególnie istotne przy układach Common Rail
• usuwające wodę z układu paliwowego
Preparat usuwa lakiery, nagary i osady, zalegające w układzie paliwowym i stanowią doskonałe zabezpieczenie przed narastaniem zanieczyszczeń, “zamulających” silnik. W przypadku, gdy samochód posiada instalację gazową, do zbiornika benzyny dodajemy co 10 tys. km lub co 3 miesiące specjalny preparat LPG Petrol System Cleaner, który zapobiega problemom z pracą silnika na benzynie i hamuje starzenie paliwa w baku.

2. OKRESOWE PRZECZYSZENIE
/  USUWANIE PROBLEMÓW

CZYSZCZENIE ZA POMOCĄ
URZĄDZENIA CZYSZCZĄCEGO,
np. CLEAN FLOW:

Częstotliwość stosowania preparatu

Co 60 tys. km lub gdy pojawiają się problemy z pracą silnika, zaleca się gruntowne czyszczenie układu paliwowego za pomocą urządzenia czyszczącego. Mechanik wpina maszynę w układ paliwowy zamiast zbiornika paliwa, odpowietrza układ paliwowy, a następnie uruchamia silnik. Podczas operacji czyszczenia, trwającej ok. 15 min., nierozcieńczony preparat (Common Rail Protect & Clean lub preparat do benzyny Petrol System Super Clean) gruntownie czyści i smaruje pompę paliwa, listwę zasilającą, wtryskiwacze, komorę spalania i denko tłoka oraz obszar zaworów.
Ta operacja gwarantuje….

…CIĄG DALSZY NA NASTĘPNEJ STRONIE

 

Jedna odpowiedz

  1. govoni
    |

    Dobry artyku super !

Zostaw Komentarz