Masło na bagnecie wróży kłopoty – woda w układzie smarowania może znaleźć się z wielu powodów. Pęknięta uszczelka pod głowicą, uszkodzona tuleja cylindryczna, a czasem po prostu długotrwała eksploatacja pojazdu na krótkich trasach w warunkach permanentnego niedogrzania silnika – to wszystko może być przyczyną zbierania się wody w tym układzie. Jedno jest pewne – wilgoć układowi olejowemu nie służy i należy się jej bezzwłocznie pozbyć.

“Masło” na korku olejowym, śladu rdzy na bagnecie – to tylko niektóre widoczne sygnały, które świadczą o tym, że samo mechaniczne usunięcie przyczyny usterki nie wystarczy. Jeżeli wilgoć czyni takie spustoszenia w widocznych fragmentach układu, należy niezwłocznie zadbać o jej usunięcie z całej magistrali olejowej. Warto dodać, że często pęknięcie uszczelki pod głowicą wiąże się z równoczesnym zanieczyszczeniem układu chłodzenia olejem, co powoduje jego przyśpieszoną degradację.
CZYTAJ WIĘCEJ: Jak czyścić układ chłodzenia z oleju?

Po usunięciu mechanicznej przyczyny zanieczyszczenia układu, zaleca się przeprowadzenie płukania układu smarowania za pomocą preparatu JETCHEM ENGINE FLUSH+ który – oprócz wielu innych zalet – posiada również właściwości higroskopijne. Preparat doskonale zatrzymuje wilgoć w oleju w formie silnie smarującej emulsji, która utrzymuje się podczas pracy silnika oraz dopóki olej jest ciepły.

Silne skłądniki smarujące i czyszczące, zawarte w tym preparacie usuwają wszystkie wewnętrzne zanieczyszczenia ze zdwojoną siłą, a jednocześnie preparat wiąże całą wilgoć z całej magistrali olejowej.

Operacja oczyszczania powinna trwać nie dłużej niż 15 min. pracy silnika na biegu jałowym, następnie bezwzględnie należy wymienić olej i filtr oleju. Tak przeprowadzony proces jest w pełni bezpieczny i gwarantuje całkowite usunięcie szkodliwych kontaminacji, kwasów i wody z układu smarowania oraz zachowanie perfekcyjnego smarowania w trakcie trwania czyszczenia.

Zalecamy dodanie do świeżego oleju preparatu Oil Super Booster w celu wydłużenia żywotności oleju i ochrony wszystkich elementów ruchomych w silniku.


Zostaw Komentarz