Masz pytania? Zadzwoń do nas: +48 514 164 574 lub napisz na: biuro@motochemica.pl
Masz pytanie?
Wyszukiwarka

Czyszczenie EGR i turbiny w Ford Focus 1,8 TDDI

Szkolenie dla mechaników, prowadzone przez naszą Firmę w sobotę 07 listopada 2015 r .w Centrum Szkoleniowym w Gliwicach obfitowało w zajęcia praktyczne.

Uczestnicy mieli okazję przetestować skuteczność czyszczenia turbiny preparatami JETCHEM na „trudnym pacjencie” – niedomagającym Fordzie Focus z 1999 r. z silnikiem 1,8 TDDI.

Typowym problemem silników diesla z dużym przebiegiem jest utrata dynamiki i nadmierna emisja spalin. Przyczyną ą typowe zanieczyszczenia eksploatacyjne układów zasilania silnika, a skutkiem – przyśpieszone zużycie mechaniczne elementów silnika (w tym wtryskiwaczy), a w skrajnych przypadkach – nie zaliczony przegląd i utrata dowodu rejestracyjnego.

W przypadku Forda pomiar zadymienia, wykonany przed szkoleniem, nie pozostawiał złudzeń – emisja spalin przekraczała o 57% maksymalny dopuszczalny poziom. Do takiego stanu rzeczy przyczynił się zarówno pokaźny przebieg, sięgający prawie 300 tys. km, jak i wcześniejsza awaria turbiny, która wymusiła jej wymianę.

Czyszczenie EGR / Czyszczenie turbiny bez rozbierania

czyszczenie dolotu preparatem JETCHEM Diesel Applicator Spray+

Czyszczenie turbiny bez rozbierania na pracującym silniku to jednoczesne czyszczenie EGRUtrzymywanie tego układu w czystości jest niezwykle istotne dla zapewnienia prawidłowych proporcji mieszanki powietrzno – paliwowej. Wielu mechaników i właścicieli zastanawia się, czym czyścić EGR. Oczyszczenie układu dolotowego, obszaru zaworów, turbiny oraz komory spalania pozwala racjonalnie ocenić realny stan techniczny całego silnika podjąć uzasadnioną decyzję o ewentualnych dalszych krokach.

Do czyszczenia układu dolotowego zastosowano JETCHEM środek do czyszczenia EGR.

Jego zalety to m.in: bezpieczna, szybka i prosta aplikacja (cała operacja trwa zaledwie 10-15 minut) oraz ulepszony skład, zapewniający zwiększoną skuteczność.

Wybór odpowiedniego miejsca podawania preparatu jest również prosty – w tym przypadku był to odcinek układu dolotowego za intercoolerem.

Podczas operacji preparat podaje się w krótkich dawkach po 3-5 sekund, utrzymując obroty silnika w zakresie 2-2,5 tys. obrotów. Co ważne – uczestnicy szkolenia zauważyli, że preparat JETCHEM nie powodował zauważalnego skoku obrotów silnika. Dzięki odpowiednio zmodyfikowanej formule, Diesel Applicator Spray+ jest również pozbawiony wywołującego podrażnienia zapachu.

Już po krótkiej chwili można było zaobserwować skuteczność czyszczenia – zanieczyszczenia, usunięte z obszaru układu dolotowego, ulegają spalaniu i w bezpieczny dla silnika sposób są usuwane przez rurę wydechową, co widać na tym filmie, nakręconym krótko po zakończeniu dawkowania preparatu.

(UWAGA – podczas czyszczenia nie należy podnosić obrotów powyżej 2,5-3 tys.obr/min)

Operacja czyszczenia jest bezpieczna również dla wszystkich pojazdów z filtrem cząstek stałych DPF / FAP (m.in. Peugot, Citroen)

Po zużyciu całej puszki, ponownym połączeniu wszystkich elementów dolotu, pan Adam – właściciel Focusa – wyjechał na krótką przejażdżkę, niezbędną do przeprowadzenia pomiaru efektów czyszczenia na Stacji Kontroli Pojazdów.

Już sama opinia „z trasy” była pozytywna – Diesel Applicator Spray+ zrobił efekt WOW! Samochód wyraźnie zrobił się żwawszy.

Analiza spalin, wykonana na nowoczesnym dymomierzu MAHA, nie pozostawił wątpliwości – spadek zadymienia z k=4,7 do zaledwie k=2,38 już po kilkunastu minutach.

Spadek zadymienia aż o 49%! Liczby nie kłamią – z parametru k=4,70 do zaledwie k=2,38.

Jak na operację, trwającą zaledwie 20 minut – imponująca skuteczność 🙂

Należy wspomnieć, że wypalanie w wydechu wymytych z układu dolotowego zanieczyszczeń trwa zazwyczaj 1-2 dni normalnego użytkowania pojazdu. I po tym czasie należałoby dokonać ponownego pomiaru zadymienia. Dopiero wówczas widać, jakie efekty przynosi chemia do motoryzacji JETCHEM.

To, jak skuteczne jest czyszczenie EGR preparatem JETCHEM doskonale ilustrują poniższe wykresy zadymienia:

Czyszczenie EGR i turbiny w Ford Focus 1,8 TDDI - Galeria 4

Czyszczenie EGR jest niezbędne - jasno wskazuje to wykres zadymienia - po wymianie turbiny olej i nagary nadal zalegają w dolocie

Czyszczenie EGR jest niezbędne - jasno wskazuje to wykres zadymienia - po wymianie turbiny olej i nagary nadal zalegają w dolocie

Czyszczenie turbiny bez demontażu przyniosło spektakularny efekt - spadek zadymienia o 49% jeszcze przed wypaleniem resztek oleju z wydechu

Czyszczenie turbiny bez demontażu przyniosło spektakularny efekt - spadek zadymienia o 49% jeszcze przed wypaleniem resztek oleju z wydechu
 
 

Komentarze

Komentarz
  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Facebook