Kolejny prezentowany test ma na celu weryfikację mitu, głoszącego, że “starych silników nie należy płukać”. Samochód pokazowy miał bowiem aż 25 lat – biały Ford Escort Cabrio z silnikiem benzynowym 1.4, miał na pięciopozycjowym liczniku 89 407 km. Według właściciela pojazdu, faktyczny przebieg by większy o 100 tys.. km., co jednakże było nie do zweryfikowania.

Opisywany test został przeprowadzony w serwisie Auto – Dan – Mot w Puławach dnia 27 listopada 2009 r. Podstawową czynnością przed przeprowadzeniem czyszczenia układu smarowania, jest wstępna ocena stanu technicznego. Przeciwwskazaniem są widoczne duże wycieki oleju z układu smarowania. W przypadku wiekowego escorta wstępna kontrola wykazała nierówną pracę silnika.

Przeprowadzony na rozgrzanym silniku test kompresji potwierdził utratę sprężania w trzecim cylindrze.  Różnica kompresji między najsłabszym i najmocniejszym cylindrze wynosiła aż 4 bary, przy średniej kompresji 10,10 bar.

Procedura płukania układu smarowania została przeprowadzona w cyklu 10-minutowym, następnie dokładnie przeprowadzono wymianę oleju.

Po zmianie oleju ponownie przeprowadzono test kompresji przy zachowaniu analogicznych warunków jak przy poprzednim teście. wyniku przeprowadzonego czyszczenia uzyskano następujące zmiany kompresji:
• I cyl.   + 0,1 bar
• II cyl.  + 0,8bar
• III cyl. + 4,2 bar
• IV cyl. + 1,6 bar

Średnia kompresja po czyszczeniu Engine Flush wzrosła do  11,52 bar (wzrost o 15,05%),
a maksymalna różnica między cylindrami została zmniejszona z 4 bar do zaledwie 0,6 bar.

Kliknij, żeby zobaczyć pełną kartę przeprowadzonego testu

Przeczytaj podsumowanie testów.

Przeczytaj więcej o ENGINE FLUSH

Zostaw Komentarz