OPEL CORSA 1.0

pomiar kompresji PRZED płukaniem układu olejowego preparatem ENGINE FLUSH Protec

Czyszczenie układu smarowania  przeprowadzono podczas testów niemieckiego Państwowego Instytutu Standaryzacja TUV.  Test kompresji dwuletniego Opla Corsa 1.0 12V o przebiegu 33 540 km wykazał drastyczną utratę sprężania w trzecim cylindrze – różnica między cylindrami sięgnęła 5,6 bar, a średnia kompresja – 11.16 bar. Jasno sygnalizowało to zapieczenie lub uszkodzenie pierścienia tłoka. Alternatywą dla kosztownej naprawy mechanicznej było płukanie układu olejowego.

Przeprowadzono standardową procedurę czyszczenia układu smarowania- do rozgrzanego silnika dolano preparat ENGINE FLUSH, następnie przez 15 minut pracy silnik oczyszczał się na biegu jałowym. przez 1/4 czasu silnik utrzymywano na obrotach do 3 tys obr./min. Następnie zmieniono olej.

Po płukaniu układu smarowania dodatkiem Engine Flush kompresja cylindrów wzrosła aż o 21,4%

W wyniku przeprowadzonego czyszczenia uzyskano następujące zmiany kompresji:
• I cyl.   + 0,6 bar
• II cyl.  + 1,9 bar
• III cyl. + 6,7 bar

Czyszczenie nie tylko odblokowało zapieczony pierścień w III cylindrze, ale poprawiło sprawność pozostałych.
Średnia kompresja została przywrócona do wartości 14,2 bar (wzrost o 21,4%), a maksymalna różnica między cylindrami została zmniejszona do 0,5 bar.

[one-third-first]

KLIKNIJ, żeby zobaczyć pełną kartę przeprowadzonego testu

[/one-third-first][one-third]

PRZECZYTAJ
podsumowanie testów

[/one-third][one-third]

Przeczytaj więcej
o ENGINE FLUSH+

[/one-third]