Test przeprowadzono w serwisie TMR w Żyrardowie na zabytkowym samochodzie Mercedes 300 SEL z 1970 r.

Pojazd ten miał swoją historię – został zamówiony przez komunistyczne MSW jako limuzyna służbowa dla ministra Mieczysława Moczara. Silnik benzynowy o pojemności 3,5 l. i mocy 200 kM, pracował na układzie wtryskowym KE Jetronic.

Wynik analizy spalin przed czyszczeniem układu wtryskowego wykazał katastrofalne przekroczenie fabrycznych parametrów emisji CO i HC, co jasno wskazało na spalanie niecałkowite oraz “lanie wtryskiwaczy”. Stwierdzono również nierówną pracę silnika na biegu jałowym.

Dlaczego warto czyścić układ paliwowy? W jaki sposób przeprowadzić czyszczenie wtryskiwaczy?

Czyszczenie układu paliwowego przeprowadzone zostało urządzeniem urządzeniem pneumatycznym  przy użyciu preparatu czyszczącego do benzyny.. Do czyszczenia wtryskiwaczy w silniku o tej pojemności i stopniu zanieczyszczenia, zużyto 3 dawki preparatu czyszczącego. Urządzenie zostało podpięte do listwy zasilającej (zasilanie i powrót) i zastąpiło zasilanie benzyną. Podczas procedury czyszczenia silnik pracował na nierozcieńczonym środku czyszczącym.

Zmierzony efekt czyszczenia to:
redukcja spalania niecałkowitego (parametr CO) o 72,11%
• redukcja emisji HC o 43,52%
• wyrównanie obrotów biegu jałowego
• poprawę parametru CO2, wskazującą na prawidłowe dopalanie dawki paliwa
• wyraźna poprawa kultury pracy silnika

Tu dostępna jest pełna karta przeprowadzonego testu.

Posiadamy w naszej ofercie również technologie i preparaty do czyszczenia pozostałych układów zasilania silnika. Nasza Firma specjalizuje się także w kompleksowym wyposażeniu dla warsztatów mechanicznych. Współpracujemy już od fazy projektowej, dzięki czemu Inwestor może uniknąć powielania typowych błędów w zorganizowaniu powierzchni serwisowej.

Zobacz skuteczność czyszczenia układów: smarowania i dolotowego


Zostaw Komentarz