Wyświetlanie wszystkich 3 wyników

Prawidłowa praca skrzyni biegów jest podstawą do tego, aby korzystanie z pojazdu było komfortowe oraz bezproblemowe. Zmiana przełożeń podczas jazdy bezpośrednio wpływa na pracę silnika. Należy jednak pamiętać, że w układzie skrzyni biegów znajduje się olej, który może ulec wyeksploatowaniu. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby wymienić go w odpowiednim terminie. Należy robić to po około 60 tys. przejechanych kilometrów. Najrzadziej powinniśmy robić to raz na pięć lat. Nawet, jeśli mało jeździmy, to olej traci swoje właściwości ze względu na upływający czas. Trzeba podkreślić, że brak konserwacji układu skrzyni biegów może doprowadzić do poważnych usterek. Ich naprawa jest nie tylko problematyczna, ale przede wszystkim kosztowa. Ponadto elementy skrzyni biegów współpracują z pozostałymi komponentami pojazdu. Właśnie dlatego ich uszkodzenie może wywołać wiele negatywnych konsekwencji. Dotyczy to zarówno pojazdów posiadających tradycyjną, jak i automatyczną skrzynię biegów. Profesjonalne dodatki do skrzyni biegów występują w rozmaitych wariantach, dzięki czemu każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Ich niewątpliwą zaletą jest korzystna cena, która nie nadszarpnie domowego budżetu. Istotne jest jednak to, aby podczas wyboru preparatu kierować się przede wszystkim jakością. Sprawdzone marki to gwarancja tego, że produkt będzie skuteczny i bezpieczny dla naszego pojazdu.

Olej pełni niezwykle ważną rolę. To właśnie on zabezpiecza elementy skrzyni biegów przed zatarciem się. Niweluje on tarcie, dzięki czemu metalowe powierzchnie sprawnie współpracują. Zadaniem oleju jest również rozprowadzanie ciepła. Chroni on komponenty przez przegrzaniem się. Dodatki do skrzyni biegów poprawiają właściwości oleju, a tym samym pozytywnie wpływają na pracę całego układu. Innowacyjne formula gwarantuje eliminację zgromadzonych osadów. Ponadto neutralizuje oraz wiąże ona kwasy. Związki te mogą być swobodnie odprowadzone z układu skrzyni biegów. Tak samo dzieje się w przypadku wody. Wilgoć występująca w rozgrzanym oleju może spowodować korozję. To właśnie dlatego tak ważne jest to, aby została ona usunięta. Profesjonalne dodatki do skrzyni biegów spowalniają proces starzenia się oleju. Wydłuża to okres pomiędzy wymianami, co podnosi komfort użytkowania pojazdu. Środek smarny szczelnie pokrywa wszystkie powierzchnie elementów wchodzących w skład skrzyni biegów, zaworów, czy też łożysk. Film smarny utrzymuje się przez długi czas, dzięki czemu nie odnotowuje się pogorszenia parametrów pracy pojazdu wraz z upływem czasu.

Specjalistyczne dodatki do skrzyni biegów zwiększają wytrzymałość elementów. Mogą one pracować nawet w przypadku skrajnie wysokich temperatur, czy też wysokiego obciążenia. Każdy powinien mieć świadomość, że współczesne silniki są o wiele bardziej narażone na przeciążenie. Preparaty czyszczące do skrzyni biegów wykazują również właściwości dyspersyjne. Oznacza to, że pozostawiają one powłokę, która chroni przed ponownym osadzaniem się zanieczyszczeń. Ich zdecydowana większość zostanie więc usunięta podczas wymiany oleju.
Dużym zainteresowaniem cieszą się uszlachetniacze do skrzyni biegów. Zmniejszają one poziom tarcia wewnątrz skrzyni biegów. Niwelują one problem z płynną zmianą biegów. Dodatkowym atutem jest to, że redukują one hałas, który generowany jest podczas pracy pojazdu. Stosowanie uszlachetniaczy jest proste i bezproblemowe. Proces ten nie wymaga demontażu elementów, dzięki czemu oszczędzamy sporą ilość czasu. Warto również wiedzieć, że tego rodzaju preparaty nie zawierają w swoim składzie żadnych związków, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pojazd.

Co najciekawsze, podobnie rzecz się ma, gdy zatrzymamy się przy temacie: „Wymiana oleju w skrzyni automatycznej czy ręcznej”. Tymczasem producenci samochodów oraz marka JETCHEM rekomenduje: Wymiana oleju w skrzyni biegów najrzadziej co 5 lat lub 60 tysięcy kilometrów.

Wymiana oleju w skrzyni biegów jest kluczowa dla żywotności tego układu. Mechanik powinien przeprowadzić ją razem z płukaniem skrzyni biegów, ponieważ  w ten sposób usuwa nagar i muł z całego układu. Mało który kierowca wie, że chłodnica oleju skrzyni biegów nie wymaga wymiany podczas naprawy samej skrzyni.
Zbędne „wymieniactwo” elementów znakomicie zastępuje płukanie  preparatami JETCHEM.